maandag 23 januari 2012

Niewe berichten van Matthijs te lezen op http://www.aardespiegel.nl/algemeen/agressie/ en op http://www.aardespiegel.nl/algemeen/vrijheid-gelijkheid-en-broederschap/#comment-47


'In ieder geval kan Matthijs nu zelf ervaring opdoen als beheerder van een weblog. Helaas heb ik hem daarvoor eerst een flinke duw in de goede richting moeten geven, want uit eigener beweging lukte het hem maar niet. Hopelijk kan hij zijn gewrok en gemok overwinnen, anders wordt het maar een zure bedoening. Ik neem echter aan dat hij vanaf nu zijn weg wel zal kunnen vinden', aldus Michel Gastkemper blogbeheerder van Antroposofie in de Pers om 19.26 uur op 23-01-2012.


Ik heb al vroeg bij één van mijn reactie's aangegeven na aansporingen van Adrie en hem een eigen blog te starten hier géén belang en intentie bij te hebben.
Zijn blog Antroposofie in de Pers en Michel zelf wil respecteren en genoegen neem met het vak reacties.


Ter vergelijking droeg ik aan dat Jacques Anquetiel immer de Tour de France won en Raymond Poulidor steeds tweede werd.
Op het sterfbed van Anquetiel maakte Poulidor het statement: Nu ben ik eindelijk eens geen tweede!


Mijn hoofdmotief is dat de impuls Antroposofie in Nederland  beperkt is in open sources als internet en de die mogelijkheden die dat biedt tot dialoog.


Michel prefereert het om de regel aan de kop van zijn blog; Antroposofie in de Pers.
Positief, niet zonder kritiek, zelf te schenden!
Passender zou zijn; Antroposofie in de Pers naar de gezichtpunten van Michel Gastkemper.


Tijdens mijn reactie's vanuit het standpunt 'beperkte burger' die ik ben en niet een opgeleid journalist of iemand die zich deze status aanmeet, wijzigt hij spelregels, gericht op mijn reacties, respectievelijk mijn persoon.
Geldend worden (semie) professionele journalistieke regels en beperkingen t.a.v. reageren, en een verantwoordelijkheid en verantwoording die hij zich toedicht.


Vervolgens plaats hij een slot op een door mij te publiceren reactie, die in de daad, inderdaad niet plaatsvindt.
Daarop besluit ik zijn logica te volgen en haal vervolgens al mijn reactie's van zijn blog, zonder enige wroeging het is de consequentie van zijn reageren, zijn handelen en mijn respect voor hem.


Daarbij speelt geheel géén 'gewrok en gemok' en nog minder 'een zure bedoening' zoals Michel Gastkemper meent.
Heel kinderlijk is al spelregels wijzigen tijdens het spel/reageren, kinderlijk is ook als ik zeg dat Michel een zure bedoenig is en een zuur leven leidt als blogger, dat zeg ik dan ook niet.


'Helaas heb ik hem daarvoor eerst een flinke duw in de goede richting moeten geven, want uit eigener beweging lukte het hem maar niet'. stelt Gastkemper.
Afgezien dat ik door zo'n pedagoog/'journalist?' niet wens te worden opgevoed, kan enig 'Muammar Quadhafi' gedrag hem niet worden ontzegd.


Het gevolg is dat zijn wijze van doen, handelen zijn blog Antroposofie in de Pers, devalueert tot een persoonlijke hobby of wellicht persoonlijke bron van inkomsten.
Zelf protectie kan zomaar eens leiden tot kokervisie, tot het plaatsen op een bevoogdend en paternalistisch standpunt.
Jaren '60 een houding die niet passend is in 2012, een houding die niet dienstbaar is aan de impuls die Antroposofie heet.
Waar juist waarnemen, voelen, denken/voorstellen, zuiver denken de elementen zijn van het individuele leven onder eigen titel en eigen verantwoording.


Filosofie van de Vrijheid wordt zo Filosofie van de Inperking/Beperking/Uitsluiting.
Michel laat kansen liggen, die hij met zijn kader Positief, niet zonder kritiek had kunnen insluiten in plaats van uitsluiten!


Het meest sprekend is, dat ik voorstel feestelijke aandacht te besteden aan zijn werk en door hem zelf ge-etaleerd succes over views en pagevieuws en reageerders en top 5 van meest gelezen blogthema's.
Juist dan wordt voor mij de glijbaan of achtbaan opgesteld richting exit!


Donderdag a.s. 26 januari 2012 om 10.00 uur is er een ontmoeting afgesproken.
Plaats Nijmegen bij parkeergarage Kelfkensbos nabij Centrum Nijmegen, nabij het museum Valkenbos.
Doel is in dialoog te komen passend bij de uitgangspunten; Antroposofie in de pers positief, maar niet zonder kritiek.

Geen opmerkingen: